10x tips om Facebook en LinkedIn optimaal in te zetten

Ben jij van plan je bedrijf op de kaart zetten, maar wil je bekendheid nog niet zo vlotten? Het is een herkenbare uitdaging! Hoewel elke onderneming weer anders is, zijn er een aantal trucjes die je kunt toepassen om jouw bedrijf op de kaart te zetten. Benieuwd geworden? Lees gauw door voor vijf Facebook- en LinkedIn-tips. Let’s go!

 Facebook Tips

Wanneer?
Plaats je content op werkdagen van 13:00 – 16:00 uur voor de meeste likes & shares. Volgens een onderzoek van Quick Sprout is de betrokkenheid het hoogst op donderdag en vrijdag. Speel hier dus op in!

Tailor-made
Schrijf dynamische, tailor-made berichten in plaats van emotionele posts. Speel dus niet in op de gevoelens, maar op de belangen van je volgers.

Call-to-action knop
Voeg een call-to-action (CTA) knop toe aan je bedrijfspagina. Door middel van een simpel klikje kun je mensen doorsturen naar je website en zich laten aanmelden, iets boeken of een filmpje laten kijken; het is aan jou.

Videomarketing
Gebruik videomarketing om je merk te personaliseren en het aantal conversies te laten stijgen. De populariteit van YouTube zit nog altijd in een stijgende lijn, dus maak hier gebruik van! Gebruik bijvoorbeeld een persoonlijke video als header, of plaats regelmatig filmpjes met een link naar je website.

Happiness Index
Plaats je grappigste en meest positieve content op vrijdag, want volgens Facebook’s Happiness Index zijn we dan gemiddeld 10% gelukkiger. We hebben zo’n vermoeden dat dat met het weekend te maken heeft 😉.

LinkedIn Tips

Wanneer?
Plaats content van dinsdag tot en met donderdag. De beste tijdstippen hiervoor zijn ‘s ochtends vroeg van 7–8:30 uur, tijdens de lunch en van 17–18 uur. Volgens een gebundeld onderzoek van CoSchedule zijn deze tijden en dagen optimaal vanwege de professionele aard van het medium. Van vrijdag tot en met maandag kun je beter niet posten; tijdens en rondom het weekend blijkt men LinkedIn minder te checken.

Keywords
Optimaliseer je persoonlijke pagina met keywords en inhoudelijke mediacontent. Het is handig om niet alleen je bedrijf, maar ook jezelf professioneel neer te zetten. Laat zien wat je in huis hebt door artikels en/of video’s aan je profiel toe te voegen.

Waardevolle content
Schrijf waardevolle sociale content in plaats van promotionele posts. LinkedIn-gebruikers prikken zo door een reclamestuk heen; het is daarom beter om je af te vragen of je daadwerkelijk ook mensen kunt informeren en ze op die manier bij je bedrijf kunt betrekken.

Stel vragen
Sluit je berichten af met een vraag om meer leads voor je bedrijf te genereren. Een vraag lokt reacties en nieuwsgierigheid uit, dus zullen geïnteresseerden sneller doorklikken naar je website. Easy as one two three!

Statistieken
Gebruik LinkedIn Analytics om te analyseren welke berichten het hoogste bereik en de hoogste betrokkenheid hebben gegenereerd. Het is oh zo voor de hand liggend, maar het wordt toch soms vergeten! Je hoeft het wiel niet iedere keer opnieuw uit te vinden – gebruik simpelweg dezelfde soort content als je eerder hebt gepost.

 

Psst: volgen jullie ons ook al? Klik hier voor onze Facebook, Instagram en LinkedIn.

By |2018-03-29T14:47:53+00:0029 maart 2018|Blog|0 reacties

Laat een reactie achter