LinkedIn inzetten als marketingtool

Hoe gebruik je LinkedIn als online marketing voor je product of event?
LinkedIn wordt al jaren gebruikt voor het maken van zakelijke connecties, het vinden van vacatures en het delen van zakelijke updates. Het platform heeft 4,3 miljoen Nederlandse gebruikers en wordt door 0,4 miljoen Nederlanders dagelijks bezocht. Daar liggen dus kansen voor jouw bedrijf, product of event. Hoe pak je dat aan? Hieronder een aantal tips.

Bedrijfspagina
Zorg voor een bedrijfspagina van je bedrijf met een showcasepagina van je product, dienst of event. Je kunt algemene informatie over het bedrijf plaatsen op de bedrijfspagina en informatie over je product of event in de showcasepagina. Zorg dat mensen deze pagina gaan volgen door het aan te kondigen op je persoonlijke LinkedIn. Vraag ze ook regelmatig om iets van de pagina te delen. Vergeet vooral niet de pagina van content te voorzien! Regelmatige updates zorgen voor zichtbaarheid en meer volgers.

Groep
Groepen kunnen ook goed helpen bij het aandacht krijgen voor je product of event. Je kunt zelf een groep maken en mensen uitnodigen om lid te worden. Ook kun je van andere groepen lid worden; zo kun je in groepen die al veel leden hebben berichten plaatsen. Zorg wel dat je in groepen plaatst die met je product of event te maken hebben, anders worden je berichten niet geaccepteerd. Omdat je geen statistieken kunt bekijken van berichten die je in groepen plaatst, kun je het best een link naar je website gebruiken die je kan tracken. Zo kun je in ieder geval zien hoeveel kliks erop zijn geweest.

Persoonlijke profielen/ambassadeurs
Vergeet vooral niet de persoonlijke profielen van jou en je collega’s! Vaak hebben jullie samen veel connecties en die kun je aansporen om de bedrijfspagina of groep te volgen. Vraag mensen om lid te worden van je bedrijfspagina en deel ook berichten van je bedrijfspagina door op je persoonlijke pagina. Pas wel op dat je dat niet te veel doet, anders wordt het spammerig.

Advertentie
Wil jij je zakelijke doelgroep nog beter bereiken? Dan werkt een advertentie op LinkedIn erg goed. Dit kan in de vorm van sponsored content (in de tijdlijn) en text ads (in de zijlijn). Je kunt heel nauwkeurig de gewenste doelgroep selecteren op basis van locatie, branche en zelfs op functie of bedrijfsnaam. Bij het instellen zie je ook direct wat het verwachte bereik is. Na het inzetten van je advertentie ben je natuurlijk niet klaar: meten is weten, dus blijf de advertentie monitoren, stop slecht lopende advertenties en optimaliseer de advertentie met de beste resultaten.

Nu je deze informatie hebt, kun je aan de slag met online marketing op LinkedIn! Waar wacht je nog op? Maak gebruik van je zakelijke connecties en maak van LinkedIn een online marketingkanaal voor je product, dienst of event.

By |2017-08-21T16:52:29+00:0021 augustus 2017|Blog|0 reacties

Laat een reactie achter