Eerst wil ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Vincent van der Veen en ik ben sinds 2001 mede eigenaar van Boom en werk vanaf 1995 in de branche Arbeidsbemiddeling. Sinds die tijd hebben we een interessant ritje meegemaakt.

Automatiseringsontwikkelingen:
Van fax naar mail, via vacaturebanken naar Linkedin en van Twitter via Facebook naar deze blog.

Marktontwikkelingen:
Van de campingbelegger in 1997 naar de Millenniumbug in 2000, door naar de Twin Towers en weer terug naar de enorme krapte in 2007. Even rust en hop weer door naar de financiële crisis in 2008 om ons nu op te maken voor de vergrijzing tot 2020.

Waarom is een recruitment consultant functie anno 2012 vernieuwend?

  1. Innovatieve branche
    De hiervoor genoemde ontwikkelingen volgen elkaar in een rap tempo op waardoor je al je competenties nodig hebt om de juiste beslissingen te kunnen maken. Recruitment loopt voorop in deze ontwikkelingen en zal pas later ook door andere branches worden overgenomen. Ik verwacht dat dit door de smartphones en tablets ook in ons privé leven een grotere rol gaat spelen en het daarom dus handig is dat je a head of the game bent. Zie ook de blog van Maxim mbt Google + 1
  2. Recruitment 2.0 , 3.0 , 4.0
    Recruitment wordt opnieuw uitgevonden! Door de komst van social media is er een extra dimensie bij gekomen. Met name het contact met je netwerk wordt op een totaal andere manier ingezet. Je hebt nu de mogelijkheid om een platform voor jezelf of je organisatie te creëren waar je jouw expertise en authenticiteit in kwijt kan. Je kunt jezelf zichtbaar maken, maak er dus gebruik van!
  3. Return On Investment (ROI)
    Je netwerk wordt steeds groter en niet kleiner! Alle inspanningen die je vroeger deed, werden hoogstens opgeslagen in een database bij je werkgever. Na vertrek was je die grotendeels kwijt. Tegenwoordig liggen de kaarten anders. Alle inspanningen die je nu doet, of dit nu een tweet is, een blog schrijven of het delen van vakinformatie, zorgen er voor dat JOUW netwerk steeds groter wordt. Deze is voor toekomstige werkgevers erg interessant waardoor uiteindelijk jouw inspanningen een goede return of investment opleveren. Voorheen lag dit voordeel veel meer bij de organisaties.
  4. Meten is weten
    De (social media) resultaten kun je goed meten waardoor je duidelijk inzichtelijk krijgt wat jouw inspanningen opleveren. Je kunt sneller feedback ontvangen m.b.t. wat er speelt binnen jouw netwerk en wat de behoefte is. Hier kun je op inspelen en een scherpe focus ontwikkelen wat uiteindelijk jouw resultaten positief zal beïnvloeden.

Onderscheid jij je als authentiek talent in de arbeidsbemiddeling? Ik ben op zoek naar je! Kijk hier voor onze vacature. Contactgegevens: vincent@boomws.nl, 06-15087641