Onze rol
In een verkorte campagne van acht weken hebben wij hard gewerkt aan het zichtbaar maken van de Week Tegen Pesten. We filmden en bewerkten vlogs met de teamleden van School & Veiligheid, lichtten bijzondere, waardevolle en informatieve content uit, en reikten onderwijsprofessionals handvatten aan om zelf aan de slag te gaan. De openingsdag van deze week hebben wij – op locatie vanuit een basisschool – live vastgelegd op social media. Daarnaast hebben we ook meegewerkt aan het project Burgerschap op de Basisschool.
Op een rijtje
Doelgroep: Scholen en leraren in het po, vo en mbo
Fase: Vooraf en tijdens
Type content: Korte promotievideo’s, persoonlijke video’s, Social Report Team en recap video
Kanalen: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram
Doelstellingen: Naamsbekendheid vergroten, initiatief onder aandacht brengen, gezicht geven aan de campagne
Duur samenwerking: Acht weken
Resultaten
Voor de periode 6 augustus 2020 – 6 oktober 2020:
Volgers op Instagram: Van 0 naar 374
Views op Facebook: 360% omhoog
Nominale views Facebook: +35.588
Kijktijd in minuten Facebook: +6.353 (1.830%)
Toename volgers Facebook: +264 (15%)
Onze rol
Samen met het team van School & Veiligheid hebben wij de vertaalslag gemaakt naar een digitale onderwijsconferentie. We hebben webinars gefilmd en bewerkt, waaronder video’s die door de deelnemende keynote sprekers en workshopgevers zelf gefilmd waren. Zo kon Stichting School & Veiligheid alsnog hun rol als kennisautoriteit binnen het onderwijs uitdragen en professionals inspireren op het gebied van sociale veiligheid.
Op een rijtje
Doelgroep: Onderwijsprofessionals met een interesse in sociale veiligheid
Fase: Opdrachtvorm
Type content: Long-form webinars
Kanalen: Website, evt. mailing
Doelstellingen: Kennis overdragen
Duur samenwerking: 4-5 weken