Tips en trends
Online is altijd alles in beweging, van de nieuwste videotrends tot aan de laatste challenges. Als organisatie moet je meebewegen. Wat speelt er? En welke vorm van social media is hot and happening? Je leest het allemaal op deze pagina! Maandelijks houden we je hier op de hoogte over de laatste trends en ontwikkelingen.
#Livestreaming
Hoewel live videostreaming al eerder populair was, wint het ook in 2021 aan kracht. Mensen houden ervan om bijna realtime te communiceren; het is één van de belangrijkste videotrends in 2021 geworden. Het is nog actueler geworden tijdens de corona-lockdown wanneer we allemaal thuis bleven. Influencers jagen op nieuwe videotrends en bedrijven kunnen ze ook gebruiken. Creëer een emotionele band met de kijker en start met het inzetten van livestreams op social media.
Short-form video content
Deze videomarketingtrend is gestimuleerd door de recente lancering van Instagram Reels en de groei van TikTok. Om goed te scoren op het gebied van videomarketing, behoren korte, snelle en energieke video’s zeker tot de populairste trends om de focus op te leggen bij het plannen van een marketingcampagne. Er zijn zoveel voordelen aan het gebruik van korte video voor marketing. Een video van 30 seconden moet veel informatie comprimeren, en de beste manier om dit te doen is door een vakkundige editor.
Hoe persoonlijker, hoe beter
Vloggen is één van de meest geliefde manieren om met jouw doelgroep te communiceren. Tegenwoordig gebruiken grote influencers en zelfs grote merken vloggen ook om met hun klanten te communiceren. Bedrijven creëren hun kanalen op YouTube waar ze hun dagelijkse routine, de verhalen van de teamleden, geheime recepten, situaties achter de schermen en natuurlijk updates over hun nieuwe producten of diensten delen. Deze trend lijkt het meest oprecht en dicht bij het publiek van het bedrijf. Het laat zien dat mensen zich kunnen identificeren met een ander met behulp van een video.
Tips voor het vergroten van jouw online bereik
Het vergroten van jouw online bereik kan een eindeloze rit zijn. In het begin pas je waarschijnlijk continu je strategie aan om de gewenste resultaten te bereiken. Door telkens te maken, meten en te sturen op social media resultaten, kunnen we het gewenste effect bereiken. Denk ook aan het inzetten van livestreams, om zo het interactielevel te verhogen met als resultaat een hogere engagement. Heb je toch ergens anders behoefte aan? Geen probleem! Naar aanleiding van een kennismakingsgesprek, bieden we graag oplossingen aan op maat.
Meer tips en trends?
Mocht je nou geen genoeg krijgen van de laatste trends en ontwikkeling, wij plaatsen geregeld berichten op onze socials om up-to-date te blijven.
Facebook: Boom Your Business
Instagram: @BoomYBusiness
Twitter: @BoomYBusinnes
LinkedIn: Boom Your Business