Twitter: hét platform voor events

In 2016 maakte Twitter bekend dat zij dit jaar meer in willen zetten op het livestreamen van evenementen. Met een gebruikersaantal dat terugloopt, hoopt Twitter met deze zet nieuwe gebruikers binnen te halen. Suzy Nicoletti, managing director bij Twitter, had het volgende over deze keuze te zeggen: ‘We zien dat mensen het leuk vinden om te communiceren met andere mensen over events. Deze gesprekken zorgen ervoor dat mensen terugkomen voor meer. Wij laten op deze manier de kracht van ons platform zien; de communicatie verloopt vlot, maar wanneer gebruikers eenmaal geëngageerd zijn, komen ze terug voor meer.’

Livestreamen is echter niet alleen weggelegd voor –bijvoorbeeld- grootse sportevenementen. Zelf een evenement livestreamen is makkelijker dan ooit dankzij Periscope: Twitter moedigt je zelfs aan om live te gaan, zoals de ‘live’-knop bij het creëren van een tweet bewijst. Het enige dat je nodig hebt is een mobieltje, de app Periscope én WiFi (of een flinke databundel). Weet je niet zo goed wat je zoal kan livestreamen? Wij helpen je verder met deze tips!

Events live bijwonen
Een evenement livestreamen hoeft niet de hele dag door te gebeuren: live een impressie geven van het event maakt mensen benieuwd, maar zorgt ook voor een vergroot bereik. Denk bijvoorbeeld aan het livestreamen van een interessante sessie van een spreker, een korte rondleiding over de beursvloer of een productlancering. Het kan net dat persoonlijke randje aan een event geven en thuisblijvers het laatste zetje geven om er de volgende keer wél bij te zijn.

Behind the scenes
Door je volgers een kijkje achter de schermen te geven, laat je hen een andere kant van het evenement zien. Het is interessant voor zowel eventbezoekers als mensen die thuis op de bank zitten. Wat dacht je bijvoorbeeld van het livestreamen van de voorbereidingen van het event? Als de organisator een begeleidend woordje toe zou kunnen voegen, dan zou dat al helemaal leuk zijn…

Laat zien wie er aanwezig is
Exposanten kunnen tijdens een evenement hun producten en services onder de aandacht brengen, maar buiten het event hebben zij weinig bereik. Tijd om daar verandering in te brengen! Als evenement kan je voor extra aandacht zorgen door ook deze mensen aan het woord te laten op sociale media. Pak je mobiel, start Periscope op en ga wat interessante exposanten af. Wedden dat zij een interessant verhaal te vertellen hebben? Stel ze vooraf wel op de hoogte, zodat zij hun tekst vast voor kunnen bereiden!

Wil jij ook je event livestreamen, zowel in tekst als beeld? Bij Boom Your Business doen wij op een verfrissende manier de online promotie van events met social media: out of the box, met de nieuwste tools en creatieve content. Ontdek meer op onze website: www.boomyourevent.nl

By |2017-03-20T14:59:21+00:0020 maart 2017|Blog|0 reacties

Laat een reactie achter