You stream, I stream, livestream!

Hoe maak jij jouw evenement in de 21e eeuw top of mind? Voorafgaand aan een event is het belangrijk om je communicatie naar de buitenwereld toe goed op orde te hebben: een duidelijke website, een Facebook-evenement met regelmatige updates en aansluitend nog eventueel een Twitter-, LinkedIn- en Instagramaccount. Stopt het dan hierbij? Nee! Juist tijdens een evenement is het leuk, interessant én belangrijk om zichtbaar te zijn op sociale media. Niet alleen kun je hiermee de huidige bezoekers, standhouders en sprekers informeren over het reilen en zeilen van de beurs; voor volgende edities is het ook bijzonder handig om terug te kunnen scrollen naar een tijdlijn vol nieuwtjes. Het veelvoorkomende probleem is alleen dat alle werknemers tijdens een event druk bezig zijn om alles soepeltjes te laten verlopen, waardoor de social updates erbij inschieten. That’s where we come in! Als social live report team zorgen wij voor zichtbaarheid op alle kanalen die van jou voor belang zijn. Wat een livestream dan precies inhoudt? Lees gauw verder om erachter te komen.

Het takenpakket van een social live report team

Voorafgaand aan een beurs stellen we een volledig draaiboek van de beurs samen. Alle belangrijke zaken worden hierin vastgesteld: denk maar aan de hoogtepunten, de tijden waarop deze plaatsvinden, de stands en sprekers die moeten worden uitgelicht en de kanalen die gebruikt worden. Daarna wordt in samenspraak met de klant besloten welke momenten live worden uitgezonden via Facebook, Twitter of Instagram. Zijn al deze punten klaar als een klontje? Dan is het aan ons om op de beurs de leukste momenten vast te leggen! Met een team van drie personen of meer staan wij klaar om video’s en foto’s te schieten, deze te editen, teksten te schrijven en de posts vervolgens à la minute online te plaatsen. Door middel van Periscope livestreams, GIFjes en Boomerang filmpjes is er de hele dag door genoeg afwisseling van content. Op het einde van de beurs creëren we ten slotte een recap video: een overzichtsfilmpje met daarin alle highlights (Bekijk hier de recap van Aquatech). Zo ben je verzekerd van een originele en up-to-date tijdlijn! Als kers op de taart is het bovendien mogelijk om na je evenement een storybook te ontvangen. Hierin worden alle topberichten die tijdens het evenement geplaatst zijn op een interactieve manier met elkaar verbonden door middel van een ondersteunend verhaal. Hier kun je dan heerlijk op je gemakje doorheen scrollen. Bovendien is het mogelijk om het storybook op je website te plaatsen en kan deze worden doorgestuurd naar standhouders, partners en bezoekers. Een onderscheidend aftersalesproduct, dus!

Livestream-team vs. cameraploeg?

Doordat nog lang niet iedereen bekend is met het concept van een social live report team, wordt er doorgaans gebruik gemaakt van een cameraploeg en professionele fotografen. Dat is logisch, alleen kleven hier wel twee nadelen aan. Er hangt namelijk een hoog prijskaartje aan het inhuren van zo’n service en bovendien duurt het vaak een aantal dagen voordat het materiaal beschikbaar is. Je raadt het al: ons livestream-team kan meteen content leveren, zonder dat we daar prijzig voor zijn!

Nieuwsgierig geworden?

Nu zul je misschien denken: hoe komt zo’n social report er uiteindelijk uit te zien? Bekijk hier voorbeelden van twee verschillende storybooks die we gemaakt hebben voor De Nationale Carrièrebeurs 2018 en Building Holland 2018. Voor meer informatie kun je altijd een mail sturen naar vincent@boomyourbusiness.nl of bellen naar 0615087641. Vergeet ons daarnaast niet te volgen op Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. Let’s stay connected!

By |2018-05-24T10:24:40+00:0018 mei 2018|Blog|0 reacties

Laat een reactie achter